به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'محمد نهاوندیان' روز دوشنبه در همایش نقش فناوری اطلاعات و رسانه بر شعر و ادب فارسی افزود: باید فرهنگ مراجعه و مطالبه در بین مردم به فرهنگ سازندگی و آفرینندگی تبدیل و اقتصاد نفتی از فرهنگ عمومی زدوده شود.
وی با بیان این مطلب كه باید از دریچه اقتصاد به محصولات فرهنگی نگریست ،گفت :اقتصاد، كسر شان محصولات فرهنگی نیست بلكه تكمیلكننده آن است.
نهاوندیان همچنین مساله بازاریابی را به عنوان یك مولفه مهم در عرضه محصولات فرهنگی به مخاطبان دانست و افزود:اگر بهترین محصولات فرهنگی را تولید كنیم اما برای آن بازاریابی نشود، آن محصول از بین میرود.
رئیس اتاق بازرگانی همچنین بر لزوم پیوستن ایران به قانون جهانی كپی رایت تاكید كرد و گفت: مساله حقوق مالكیت فكری امروز یك نیاز جدی است و چرا ما همواره از موضع یك متضرر به قانون جهانی كپی رایت نگاه میكنیم.
وی حضور دولت در عرصههای اقتصادی را آسیب زا توصیف كرد و افزود:فایدهای از ورود افراطی و تصدی گری دولت به عرصه های مختلف وجود ندارد و باید میدان را برای فعالیت بخش خصوصی و تعاونی باز كنیم.
رئیس اتاق بازرگانی تاكید كرد:دولت باید وظیفه نظارت بر سرمایه گذاری را جدی بگیرد و وزارت ارشاد باید با همكاری اتاق بازرگانی تشكل های اقتصادی حوزه فرهنگ را تقویت كند.
نهاوندیان از آمادگی اتاق بازرگانی ایران برای حمایت از تشكل های اقتصادی در حوزه فرهنگ خبر داد و افزود: جنبههای فرهنگی این فعالیت ها باید تحت نظارت وزارت ارشاد باشد و ما هم ساز و كار ورود آنها را به فاز های اقتصادی فراهم میكنیم.
اجتمام**9140**1580